شش تریلیون ریال جهت بخشودگی سود و کارمزد تسهیلات کشاورزان اختصاص یافت

شش تریلیون ریال جهت بخشودگی سود و کارمزد تسهیلات کشاورزان اختصاص یافت

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی از اختصاص شش تریلیون ریال از مجموع 45 تریلیون ریال متمم بودجه سال 87 بابت بخشودگی سود و کارمزد تمدید یکساله تسهیلات بانکی تولیدکنندگان و کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی و خشکسالی در سال زراعی 87 - 86 ، خبر داد.
"حشمت الله نظری" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی ایرنا افزود : این اعتبار براساس مصوبه هیات وزیران بزودی پس از تایید فهرست یک میلیون و 70 هزار نفری کشاورزان خسارت دیده توسط ستاد حوادث غیر مترقبه و مبادله موافقت نامه بین استانداری های سراسر کشور و دستگاه های اجرایی در اختیار بانک های عامل قرار خواهد گرفت.
وی با بیان آنکه این مصوبه بیشترین ارتباط را با بانک کشاورزی به دلیل حضور فعال این بانک در بخش کشاورزی کشور دارد، افزود: سهم بانک کشاورزی از اعتبارات این مصوبه حدود 95 تا 96 درصد خواهد بود.
به گفته این مقام مسئول ، بانک کشاورزی پیش از ابلاغ مصوبه هیات وزیران، ستادی را با عضویت اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات و کارکنان ذیربط برای بررسی نحوه اجرای بهینه و سریع این مصوبه تشکیل داد تا به کمک و همراهی کشاورزان خسارت دیده بشتابد.
وی اظهار داشت: این ستاد تاکنون 11 نشست برگزار کرده است تا بتواند به نوعی مدیریت و هدایت کند که کشاورزان با کمترین مشکل مواجه شوند.
نظری در ادامه تصریح کرد: ستاد یادشده در نخستین گام نسبت به شناسایی افراد درگیر با خسارت براساس دستورالعمل تهیه شده،‌ اقدام کرد که در این خصوص، اسامی یک میلیون و 70 هزار کشاورز خسارت دیده ، فهرست شد.
نظری سپس اظهار داشت : این ستاد همچنین پیش از تامین بار مالی ناشی از بخشودگی یکساله سود و کارمزد تسهیلات بانکی تولیدکنندگان خسارت دیده، از همکاران بانک کشاورزی در سطح مدیریت ها و شعب خواست تا تعیین تکلیف این موضوع از مراجعه به کشاورزان خسارت دیده برای دریافت مطالبات بانک ، خودداری شود.
وی با اشاره به متمم قانون بودجه سال جاری گفت: هم اکنون براساس متمم قانون بودجه سال 87 اعتبار شش تریلیون ریالی توسط دولت برای بخشودگی سود و کارمزد ناشی از تمدید یک سال بدهی کشاورزان خسارت دیده پیش بینی شده است تا در اختیار بانک های عامل قرار گیرد.
به گفته نظری، در زمان حاضر نامه هایی برای استانداری های سراسر کشور ارسال و سهمیه تمام استان ها مشخص شده است تا پس از مبادله موافقت نامه بین استانداری ها و دستگاه های اجرایی ذیربط، پول در اختیار بانک های عامل قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان آنکه کشاورزان نباید در این خصوص نگرانی و دغدغه خاطر داشته باشند، گفت: برای کمک به کشاورزان خسارت دیده، از آنان خواسته شده است به بانک ها مراجعه نکنند ، زیرا خود بانک ها عملیات تمدید را انجام خواهند داد.
این مقام مسئول در پایان به پیش بینی های انجام شده از سوی بانک کشاورزی در زمینه پرداخت خسارات به کشاورزان اشاره کرد و گفت : بانک ها بویژه بانک کشاورزی به دلیل سابقه خشکسالی و سرمازدگی در کشور از تجربه کافی در این خصوص برخوردار هستند و بانک کشاورزی با وجود گستردگی دامنه خسارت ها در سال جاری، از قبل پیش بینی های لازم را در این زمینه انجام داده است.

قالب دلخواه شما