مراسم معارفه مدیرجدید ستادی منطقه کرج برگزار شد

مراسم معارفه مدیرجدید ستادی منطقه کرج برگزار شد

مراسم معارفه مدیر جدبد ستادی منطقه کرج، علیرضا طاهری بروجنی به عنوان مدیر جدید منطقه کرج با حضور مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره ، فروغی فر مدیر امور مالی ، مهندس نورائیان مدیر امور استان تهران ، مهندس دائم امید رئیس اداره کل روابط عمومی ، علیزاده معاون مدیر امور استان تهران ، مهندس جلالیان مدیر ستادی غرب تهران بزرگ ، مهندس فکری مدیر ستادی شرق تهران بزرگ، جمالوندی رئیس کمیته ایثارگران ، حجت السلام و المسلمین مظهری موسوی نماینده دفتر آیت اله العظمی مکارم شیرازی در شهرستان کرج ، اسمی خانی فرمانده ناحیه 3 بسیج کارکنان ادارات و کارخانجات سپاه منطقه کرج ، مهندس ترکاشوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج ، معاونین و مسئولین حراست مدیریت غرب تهران بزرگ و منطقه کرج و روسای شعب و همکاران مدیریت منطقه برگزار شد.
در مراسم مذکور مهندس نورائیان مدیر امور استان تهران ضمن تسلیت ایام شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) به فرازهایی از سخنان گهربار این حضرت اشاره نمود و در ادامه از تلاشها و خدمات مهندس حسینی در زمان تصدی مسئولیت مدیریت منطقه کرج تقدیر کرد.
در ادامه مهندس ماهیکار به عنوان سخنران بعدی با بیان اینکه بانک کشاورزی در طول حیات 75 ساله خود فراز و نشیب های فراوانی را طی نموده است، ابراز داشت: مهمترین مسئله برای بانک کشاورزی ایفای نقش آن در حفظ و توسعه بخش کشاورزی است و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما حصل ادغام دو بانک تعاون و توسعه کشاورزی بانک جدیدی به نام کشاورزی بود که فعالیت خود را در تامین نیازهای بخش کشاورزی در دوران جنگ و تکالیف برنامه‌ای بنحو احسن ادامه داد .
وی خاطرنشان کرد در طول 45 سال فعالیت بانک قبل از انقلاب سپرده های مردمی نقش بسزایی در تامین منابع بانک نداشته و منابع مورد نیاز منحصراً از طریق افزایش سرمایه انجام پذیرفته است. وی دوران پس از انقلاب بر اساس نوع فعالیت و نتایج حاصل می توان فعالیت بانک را به چند دوره تقسیم نمود.
دوره اول: مربوط به سالهای 1358 تا 1369 می باشد که در آن وقایعی همچون ملی شدن بانک ها، ادغام بانک تعاون و توسعه، قانون عملیات بانکی بدون ربا و ... و در ادامه آن جنگ تحمیلی فعالیت های بانک را تحت تاثیر قرارداد و بانک طی دوره مذکور عمدتاً مبادرت به حفظ وضع موجود و انطباق خود با سیاست ها و شرایط جدید را در دستور کار خود قرار داد و بدین لحاظ ملاحظه می شود که تغییر عمده ای در دو شاخص سپرده‌ و پرداختی ها حاصل نشد.
دوره دوم : از سال 1370 تا سال 1375 می باشد که از آن بنام آغاز رویکرد جدید و دوره آزمون و خطا نام می‌بریم. رئوس فعالیت های بانک در این دوره توسعه شعب، مشتری مداری، تلاش برای ارائه خدمات جدید، ساده سازی روش ها، توجه به وضعیت ظاهری و مکان شعب و مطالعه و تحقیق در امور مورد نیاز بانک می باشد . در ادامه این دوره، دوره جدیدی از سال 1376 تا 1383 آغاز گردید که از آن بنام دوره اوجگیری فعالیت ها و شکوفایی نام می بریم.
در این دوره تکمیل و اصلاح شبکه شعب، تدوین برنامه استراتژیک و میثاق مشترک مدیران، نهادینه کردن استراتژیهای جدید، تنوع در خدمات و ارائه خدمات جدید در دستور کار بانک قرار گرفت و نتیجه اینکه حجم سپرده های بانک از مبلغ 52 میلیارد ریال در سال 1363 که سرآغاز قانون عملیات بانکی بدون ربا بود به مبلغ 37701 میلیارد ریال در سال 1383 رسید .ضمن اینکه تسهیلات پرداختی نیز در دوره مذکور از 156 میلیارد ریال به 36448 میلیارد ریال بالغ افزایش یافت.
دوره چهارم: از سال 1384 تا سال 1386 می باشد که در این دوره با توجه به مباحث مطروحه ، همچون یکسان سازی نرخ تسهیلات و عدم مزیت در آمدی برای فعالیت در سایر بخش ها و جهت گیری دولت در راستای عدالت گستری و خودکفایی محصولات کشاورزی شرایطی را فراهم کرد که بانک در رویکرد ها و خط مشی های خود بازنگری نماید از آنجائیکه به دنبال این بازنگری امکان ارائه خدمات اعتباری به سایر بخش ها میسر نگردید، آرام ، آرام سهم منابعی بانک از شبکه بانکی که به 8 درصد رسیده بود کاهش یافته و این نسبت به آستانه 5/6 درصد رسید که از نگاه نقادان و کارشناسان صاحب رای بعنوان یک هشدار در مجمع سال گذشته مطرح شد و به دنبال آن هیئت عامل بانک با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مجموعه همکاران خود در ادارات مرکزی و استان ها به منظور ارائه تسهیلات اعطائی بیش از پیش در بخش کشاورزی خط مشی های جدیدی در بخش تجهیز منابع و اعتبارات تصویب و برای اجراء به شعب تابعه ارسال داشت که امید می‌رود به واسطه این اهتمام ضمن تجهیز منابع و جمع آوری منابع سرگردان از سایر بخش ها بتوان بیش از گذشته نقش تامین مالی را در بخش کشاورزی ایفا نمود.
در ادامه تمهیدات مورد اشاره در سال 1387 برنامه 7 ساله ای نیز تدوین و مصوب شد که در آن ضمن توجه به اصول مشتری مداری و خوداتکائی و بانکداری الکترونیک و کرامت نیروی انسانی و همچنین مدیریت منابع و مصارف مقرر شده است با بهره گیری از تمامی امکانات در اختیار در پایان دوره مذکور به عنوان بانک برتر در نظام بانکی کشور و بانک مطرح در بین هزار بانک برتر دنیا باشیم.

قالب دلخواه شما