مدیر اعتبارات بانک کشاورزی خبر داد : اختصاص 500 میلیارد تومان برای تامین نهاده زراعت و باغبانی

مدیر اعتبارات بانک کشاورزی خبر داد : اختصاص 500 میلیارد تومان برای تامین نهاده زراعت و باغبانی

مدیر اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی از اختصاص 5000 میلیارد ریال برای تامین نهاده  زراعت و باغبانی در سال زراعی 87 -88 خبر داد .
اسمعیل بصیری افزود :با تدبیر هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی مبلغ 5000 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی بانک برای تامین نهاده بذر و مکانیزاسیون بخش زراعت و باغبانی در سال زراعی 87-88 به کشاورزان پرداخت می شود .
مدیر اعتبارات بانک کشاورزی افزود: این تصمیم بانک در راستای کاهش اثرات خشکسالی سال جاری در کشت سال زراعی آینده اتخاذ شده و کمک شایانی به کشت بموقع به کشاورزان خواهد کرد .
بصیری در پاسخ به این پرسش که آیا کشاورزان بدهکار در سال جاری قادر به دریافت این تسهیلات خواهند بود گفت بر اساس مصوبه مجلس و دستور العمل بانک که به استانها ابلاغ شده بدهی کشاورزان خسارت دیده در سال 87 به مدت یکسال امهال شده و این کشاورزان قادر به دریافت تسهیلات جدید بانک برای فصل زراعی جاری خواهند شد .
وی نرخ این تسهیلات را مانند نرخ منابع داخلی بانک 12 درصد اعلام و تاکید کرد این منابع نسبت به نیاز بخش کشاورزی اندک است ولی قدم موثری در جهت حمایت از زراعت و باغبانی کشور خواهد بود .
بصیری خاطر نشان کرد رقم تسهیلات 5000 میلیارد ریالی اعلام شده حدود یک دوازدهم اعتبارات بانک است که به صورت ویژه به کشاورزان پرداخت می شود.
مدیر اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خاطر نشان کرد پرداخت این تسهیلات ظرف دو تا سه هفته آینده بدست کشاورزان خواهد رسید و هم اکنون در مرحله توزیع استانی این اعتبارات هستیم.
وی گفت معمولاً این تسهیلات 40 درصد در بخش زراعت و باغبانی و مکانیزاسیون پرداخت می شود و امسال با توجه به شرایط خشکسالی این رقم بیش از 40 درصد خواهد بود .
بصیری در مورد وثیقه و ضمانت کشاورزان گفت هر شعبه برای کشاورزان محدوده اعتباری و حد تضمین تعریف کرده که در این حد به کشاورزان تسهیلات پرداخت می شود .
وی با اشاره به اینکه کشت زراعی در کشور از حدود نیمه شهریور شروع شده گفت خوشبختانه زمان اعلام این تسهیلات برای کشاورزان مصادف با شروع فصل زراعی جدید است که می تواند اطمینان خاطری برای کشاورزان گندم در بخش دیم و آبی در کشور ایجاد کند .
مدیر اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خاطر نشان کرد رقم 500 میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تامین شده و فقط توزیع استانی آن با معاون تولیدات کیاهی وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ می شود .
بصیری تاکید کرد برای استمهال بدهی کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی 6 هزار میلیارد ریال به استانها ابلاغ شده که از طریق ستاد های حوادث غیر مترقبه و خشکسالی قابل پرداخت می‌باشد.


قالب دلخواه شما