جلسه معارفه مدیر ستادی بانک در استان بوشهر برگزار شد

جلسه معارفه مدیر ستادی بانک در استان بوشهر برگزار شد

جلسه معارفه مدیر ستادی بانک در استان بوشهر با حضور مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک برگزار شد.
در این جلسه مهندس ماهیکار در ابتدای سخنانشان از زحمات همکاران شعب بانک در استان به ویژه تقی غلامی که تلاش های ارزشمندی را در زمینه خدمت رسانی از خود به یادگار گذاشتند، تشکر کرد. وی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت که هر بنگاهی که بخواهد وارد بازار شود، باید به این سه پرسش اساسی پاسخ دهد:
1- چرا می‌خواهد به بازار برود ؟
2- فرصت هایی را که در بازار وجود دارد چگونه شناسایی می کند و می‌خواهد به کجا وارد شود ؟
3- بهترین رشد ورود به بازار چیست ؟
ایشان در ادامه گفت: هر جا چهار عامل نیاز، نیازمند، عوامل رفع نیاز و داد و ستد وجود داشته باشد در آنجا بازار و بازاریابی حاکم است. ضمن اینکه برای انجام درست بازاریابی سه رکن اساسی 1- بازارشناسی 2- بازار سازی 3-بازار داری، وجود دارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که وقتی می‌گوئیم بازارشناسی، باید در این خصوص به پنج عامل مهم ذیل توجه کرد: 1-مشتری 2- شناسائی مشخصات رقبا و نقاط قوت و ضعف آنان 3- شناسایی تمامی گروه های ذیربط و همکار در بخش های مد نظر مانند تامین کنندگان ، توزیع کنندگان ، .... ، 4-شرایط بازار و تغییرات آن 5- شناسایی محیطی که در آن رقابت داریم
در خصوص بازارسازی نیز اولین شرط برای فروش ، ارتباطات است، یعنی مدیریت مذاکره ، نفوذ در دل و فکر بازار که نقش اصلی در هر پدیده بازار یابی را دارد. به بیان دیگر روابط عمومی حلقه اتصال بین بانک و مشتری است چرا که از یک طرف باید نیازها را بشناسد و از طرف دیگر خدمات قابل ارائه به مشتری را بشناساند .
ایشان در ادامه با اشاره به قاعده "پار تو" چنین عنوان کرد که نود درصد منافع سازمان ها بواسطه 10% از مشتریان آن تامین می‌شود و اظهار داشت که باید قدر و منزلت مشتری را در شعب خویش بیش از پیش بدانیم و این نکته را نیز از همدیگر قبول کنیم که راز مانایی سازمانهای بزرگ بخاطر اقبال مشتریانشان به آنها بوده است. در بانک نیز عده ای از مشتریان برای تجهیز منابع ، بخشی برای اخذ تسهیلات و جمعی برای تجهیز منابع و در ادامه اخذ تسهیلات به شعب تابعه مراجعه می‌کنند اما در این بین جمعی دیگر نیز بانک را جایگاه امن می‌دانند که همواره باید حضور آنان را در شعب گرامی بداریم و مشتری مداری را در همه حال بعنوان یک میثاق برای مجموعه بانک داشته باشیم، چرا که در غیر اینصورت برخی از مشتریان به‌صورت ناراضی از شعب بانک خارج خواهند شد که بر اساس تحقیقات بعمل آمده ، میزان نارضایتی آنان در هر روز بین 17-14 نفر در میان گذاشته می‌شود.
عضو هیئت مدیره بانک در ادامه گفت :که در شرایط فعلی حدود 1400 شعبه این بانک به شبکه مهر گستر متصل گردیده اند که انشاءالله با ادامه این مهم هر یک از مشتریان بانک ، مشتری مجموعه شعب کل کشور خواهد بود که یک توفیق بزرگ به‌واسطه این تمهید برای بانک حاصل شده است .
ایشان با اشاره به اینکه مطابق با چشم انداز در نظر گرفته شده در بانک مقرر است طی هفت سال آتی به افتخاری چون بانک برتر در شبکه بانکی داخل کشور و بانک مطرح در بین بانک های مطرح دنیا نائل شویم افزود که این مهم جزء با تلاش و خرد جمعی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده حاصل نخواهد شد .
ایشان در پایان صحبت هایشان ضمن تشکر مجدد از تقی غلامی، قدرت الله عبدالهی مدیر جدید شعب بانک در استان بوشهر، را به حاضرین معرفی و اعلام داشت که ایشان جزو معدود افرادی است که مسیر ترقی شغلی را پله به پله پیموده و در هر جا حضور داشته است برای مجموعه بانک منشاء اثر بوده است و انشاءالله در عرصه جدید کاری نیز با همدلی و همکاری بیش از پیش همکاران تلاشکر استان شاهد خواهیم بود که مدیریت شعب بانک در استان در ردیف استانهای برتر قرار گیرد.
در این جلسه که روز سه شنبه مورخ 30/07/1387 با حضور روسای شعب و نمایندگان بانک ها و جمعی از ادارات کل استان برگزار شد، تقی غلامی گزارشی از عملکرد 13 ماهه دوران مسئولیت خویش ارائه نمود و پس از آن عبدالهی مدیر ستادی جدید بانک طی سخنان کوتاهی اعلام نمود که یقین دارد که با همت همکاران سخت کوش گامهای موثری را در رسیدن به تحقق اهداف متعالی بانک برخواهند داشت. در پایان این مراسم هدایای تهیه شده از طرف همکاران به رسم قدردانی به غلامی اعطاء شد، قابل ذکر است که در این جلسه لوح تقدیر همکاران نمونه نیز توسط عضو هیئت مدیره بانک به ایشان اهداء شد.

قالب دلخواه شما