دکتر طالبی: نظام حسابداری و مالی بانک کشاورزی، نظامی مترقی است

دکتر طالبی: نظام حسابداری و مالی بانک کشاورزی، نظامی مترقی است

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک در همایش سالانه مسئولین مالی بانک در سال 87 گفت: نظام حسابداری و مالی بانک کشاورزی، نظامی مترقی است و کارکنان این حوزه به اخلاق حرفه ای و سیستم ها و روش ها پایبند هستند .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در نخستین روز از این همایش مدیر عامل بانک در ارتباط تصویری زنده که برای اولین بار از طریق سیستم ارتباطی چند رسانه ای برقرار شد با اشاره به نقش و جایگاه حسابداری و حسابداران حرفه ای در بانکها گفت : حرفه حسابداری در ریشه یابی و ارائه راه حل برای بحرانهای مالی نقش بسیار مهمی دارد و بسیاری از تصمیمات مدیران بنگاه‌های اقتصادی وابسته به اطلاعاتی است که حسابداران با استفاده از سیستم‌های حسابداری فراهم می‌کنند.
وی در ادامه شفافیت ، اعتماد، کنترل و امنیت را ، از مفاهیمی دانست که در حرفه حسابداری، اهمیت بسیار بالایی دارند و افزود: با پیچیده شدن شرایط کسب و کار این مفاهیم در سطح ملی و بین المللی جایگاه بالاتری پیدا می کنند، گر چه حسابداری می تواند نقش زیادی در تحقق این مفاهیم داشته باشد اما موضوع شفافیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
دکتر طالبی با ابراز خرسندی از وجود یک نظام مترقی حسابداری و مالی در بانک کشاورزی و همچنین کارکنان پایبند به اخلاق حرفه ای و آشنا به سیستم ها و روشها، به ضرورت ایجاد نظام حسابداری متناسب با نظام یکپارچه الکترونیک بانک (سیستم مهر گستر)، مدیریت نقدینگی، مدیریت ریسک، مدیریت سود و استقرار یک نظام اطلاع‌رسانی مالی اثر بخش برای تصمیم گیری مدیریتی تاکید کرد.
مدیر عامل بانک داشتن صورتهای مالی تمیز (‍Clean) و بدون شرط حسابرسی و یا بازرسی را به عنوان شاخص موفقیت حوزه مالی دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش همکاران حوزه مالی و دیگر حوزه ها به این شاخص دست یابیم .
دکتر طالبی در ادامه از شروع برنامه ریزی بانک برای حضور در عرصه بین المللی خبر داد و اظهار داشت : حضور در این عرصه نیازمند ارائه گزارش های مالی و صورتهای مالی مقبولی است تا در عرصه بین‌المللی بتوانیم به نحو مناسب و کارا فعالیت کنیم.
مدیر عامل بانک در خاتمه برای دستیابی همکاران حوزه مالی به آموزشهای مناسب حسابداری بانکی و دریافت گواهی‌های معتبر داخلی و بین المللی حسابداری اظهار امیدواری کردند. همچنین لزوم توجه و اهمیت ارائه گزارشات به روز و دقیق و موضوع کنترل های داخلی در شعب در سطوح مختلف به خصوص با استقرار نظام مهر گستر را یادآور شدند.
براساس این گزارش، در دومین روز همایش حشمت‌الله نظری عضو هیات مدیره بانک نیز از طریق ارتباط تصویری درباره چالش‌های مهم بانک در حوزه مالی سخنرانی کرد. وی ضمن قدردانی از راه‌اندازی مرحله اول سیستم مهرگستر، به تغییرات داخلی سازمان در مقابله با مسائل محیطی و لزوم انجام عمل مبتنی بر تفکر هوشمندانه اشاره کرد و آموزشهای منطبق با استانداردهای بین‌المللی را لازمه کار هوشمندانه دانست.
این گزارش می‌افزاید؛ گردهمایی نحوه تنظیم صورتهای مالی سال 1387،‌ در روزهای 26 و 27 بهمن ماه با حضور مدیران مالی، اداری و پشتیبانی، مدیران گروههای بازرسی و حسابرسی مدیریت شعب بانک در استانها در مشهد برگزار شد.

قالب دلخواه شما