برگزاری بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی

برگزاری بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی

بیست و پنجمین همایش بین المللی بانکداری اسلامی با حضور هیاتی از بانک توسعه اسلامی، دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و مقامات ارشد بانکی، استادان حوزه و دانشگاه و تنی چند از صاحب نظران و اندیشمندان در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این همایش توسط موسسه عالی آموزش بانکداری با عنوان «نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» طی روز های دهم و یازدهم شهریورماه برگزار می شود و «آسیب شناسی، راهکارها و برنامه ریزی برای آینده با رویکرد بانکداری اسلامی» محورهای اصلی آن خواهد بود.
بر اساس این گزارش، مسائل دیگری از قبیل موانع نظام بانکی طی سه دهه اخیر، آسیب شناسی قانون عملیات بانکی بدون ربا از دیدگاه قانون و فقه اسلامی، نگرش سیستمی به عملکرد نظام بانکی کشور طی سه دهه اخیر، تبیین فلسفه اسلامی بانکداری اسلامی، نقش اقتصاد مقاومتی در طراحی نظام بانکداری اسلامی، تدوین نقشه راه برای بانکداری اسلامی در ایران، چالش های اجرایی بانکداری بدون ربا، قابلیت و مزیت های نظام بانکی طی سه دهه اخیر،تدوین نظام برنامه ریزی سیستمی بانکداری اسلامی، و... در این همایش مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت.
این گزارش می افزاید، در روز نخست این همایش میزگرد تخصصی با عنوان ها آسیب شناسی، راهکارها و برنامه ریزی برای آینده با رویکرد بانکداری اسلامی برگزار شد و در دومین روز آن، میزگرد تخصصی بررسی قرارداد مشارکت مدنی بانک مرکزی در تطبیق با قواعد فقهی برگزار خواهد شد.
خاطر نشان می شود، دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی عضو تخصصی این میزگردها است. 

قالب دلخواه شما