برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی آسیا و اقیانوسیه

برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی آسیا و اقیانوسیه

پنجمین کنگره علوم و ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران  و نخستین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی آسیا و اقیانوسیه به منظور تسهیل اطلاعات و نوآوری ها برای توانمندسازی خانواده های بهره برداران خانوادگی، با مشارکت بانک کشاورزی در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

.به  گزارش روابط عمومی ، این کنفرانس بین المللی که با حضور حشمت الله نظری عضو هیات مدیره این بانک، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، دبیر کل اتحادیه آپراکا، میهمانانی از کشورهای ایتالیا، بلژیک، افغانستان، فیجی، تایلند، فیلیپین، نپال، لبنان ،پرو، .. و حدود400 میهمان داخلی سه شنبه و چهارشنبه یازدهم و دوازدهم شهریور ماه  برگزار و  علاوه بر سخنرانی مقامات کشوری واستانی، در نشست های تخصصی مقالات محققان و متخصصان داخلی و خارجی بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز این همایش، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ، طی سخنانی به نامگذاری سال 2014 با عنوان سال کشاورزی خانوادگی از سوی سازمان ملل متحد و افتتاح مرکز بین المللی تعالی بانوان اتحادیه آپراکا در این بانک اشاره کرد  و در ادامه، ضمن تشریح نظام خانوادگی کشاورزی در ایران و مقایسه با آن با اروپا همچنین رویکردهای حمایت مالی از کشاورزی خانوادگی، پیشنهادها و راهکارهای اجرایی در این حوزه را ارائه داد.

این گزارش می افزاید، در نخستین کنفرانس بین اللملی خدمات مشاوره ای روستایی آسیا و اقیانوسیه از 630 مقاله دریافتی تعداد 400 مقاله کامل انتخاب که 32 مورد آن خلاصه مقاله و 12 مقاله کامل در قالب سخنرانی و... ارائه شد ضمن اینکه  حدود 940 نویسنده در نگارش این مقالات نقش داشتند که 88 نفر آنها ایرانی بودند.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی با هدف معرفی دستاوردها و توانمندی های نهادها، موسسات و تعاونی های فعال در بخش کشاورزی نیز برگزار شد که بانک کشاورزی علاوه بر مشارکت وحمایت مالی از کنفرانس، با برپایی غرفه و حضور کارشناسان مطلع ، پاسخگوی مراجعان بود.

قالب دلخواه شما