دکتر شهیدزاده: توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی، مهم‌ترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است

دکتر شهیدزاده: توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی، مهم‌ترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است
دکتر شهیدزاده: توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی، مهم‌ترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است

دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در دومین سری از همایش های سراسری رؤسای شعب این بانک که  صبح روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری در بابلسر آغاز شد،طی سخنانی به تبیین نقش بانک کشاورزی در اقتصاد کشور پرداخت و ایجاد ارزش افزوده ،اشتغال‌زایی  و حفظ منابع پایه‌ را از نقش‌های اقتصادی این بانک بر شمرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این همایش دکتر شهیدزاده با تبیین نقش بانک کشاورزی در اقتصاد کشور، توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی را مهم‌ترین نقش ذاتی بانک کشاورزی عنوان کرد و همچنین توجه به معیشت و آینده اقتصادی کودکان و جوانان، زنان، روستاییان و کشاورزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی را مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی دانست.

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: کارکنان بانک کشاورزی بهترین، پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند و سلامت ، وجدان و انگیزه کاری در میان کارکنان این بانک موج می‌زند و من به وجود همه آنها افتخار می‌کنم . وی افزود: اهمیت دادن به نیروی انسانی با انگیزه و با سواد ،گره گشای مشکلات سیستم بانکی است و استقبال از ایده‌ها و افکار نو باید مورد توجه قرار گیرد .

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی در ادامه شعب بانک را کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مراکز راهبردی بانک خواند و با ذکر این مطلب که شعب بانک سفارتخانه‌ها و رؤسای شعب سفیران بانک تلقی می‌شوند، به نقش‌های چند وجهی رؤسای شعب و تأثیرگذاری آن‌ها بر موفقیت کل مجموعه اشاره کرد و گفت :تحقیقات نشان داده است که رؤسای شعب بانک ها در کیفیت اجرایی کل بانک بیشترین‌ نقش ‌را داشته اند .

 وی نقش مدیریتی رؤسای شعب در مدیریت ارتباط با مشتریان و مدیریت سرمایه انسانی شعب را بسیار مهم دانست و همچنین با سرنوشت ساز بودن نقش رؤسای شعب در تسهیل دسترسی بخش کشاورزی به منابع این بخش، گفت : رؤسای شعب امکان اثربخشی بانک کشاورزی را فراهم می‌کنند.

وی با برشمردن مهارت‌های مورد نیاز رئیس شعبه ، حمایت همه‌جانبه از رؤسای شعب را وظیفه بانک دانست.

دکتر شهیدزاده در ادامه برگزاری فراخوان ‌های شغلی برای زمینه‌سازی تحقق نظام شایسته گزینی در بانک کشاورزی را ازجمله اهداف مدیریت جدید برشمرد و افزود: در مدیریت جدید بانک کشاورزی نظام انگیزشی یکپارچه مبتنی بر عملکرد، سابقه و تجربه طراحی و ابلاغ شده که نویدبخش عدالت محوری در این خصوص خواهد بود .

مدیر عامل بانک کشاورزی، از روسای شعب خواست، با شناسایی و کنترل عوامل مخاطره آفرین و رصد دایمی متغیرهای بحران‌زا و شناخت رقبا اقدام به مدیریت پایدار ریسک اعتباری کنند و با ارائه ترکیب مناسبی از تسهیلات مضاربه و سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و توجه به کنترل هزینه‌ها به استقرار سودآوری پایدار در بانک کمک کنند.

وی تصویر سازی مناسب و ماندگار از بانک در ذهن عموم مشتریان را مستلزم تعامل سازنده با همه گروه‌های مشتریان و از وظایف اصلی رؤسای شعب برشمرد و افزود: خط شاخص در چنین تصویرسازی ها به گونه ای است که اگر موفق به ارائه خدمت مورد نظر مشتری نیز نشدیم ، کل جریان ارتباطی وی با بانک برایش ناخوشایند  تصویر نشود.

دکتر شهیدزاده با اشاره به خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی، نصب و راه‌اندازی 300 دستگاه خودپرداز فعال و 2000 دستگاه پین پد، صدور 3 میلیون کارت الکترونیکی و تخصیص 50 هزار دستگاه توکن را از برنامه‌های سال 94 برشمرد و افزود: با افزایش این خدمات، درآمد بانک 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به سیاست های بانک در بخش اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری پرداخت و حمایت از طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی، آب و خاک، محصولات زراعی و باغی، تولیدات دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولید آبزیان را از اولویت های این بخش عنوان کرد و خواستار پیگیری لازم در رابطه با تعیین تکلیف طرح های راکد و موعد گذشته تمدید نشده و همچنین کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات سرمایه در گردش با توجه به امکان جدید ایجاد شده در سیستم مکانیزه نظارت بر شعب در رابطه با ثبت اطلاعات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی ، شد.

مدیر عامل بانک کشاورزی،  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع تحریم‌ها و استقرار نظام اقتصادی جدید، خواستار توسعه شعب ارزی در استان‌های دارای پتانسیل شد.

دکتر شهیدزاده بهبود انضباط مالی را برای کاهش استقراض از سیستم بانکی به ویژه کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی الزامی دانست و افزود :اصلاح ساختار سرمایه بانک و رساندن آن به حداقل نسبت مورد نظر کمیته بال، بهبود نسبت‌های مالی نظیر خوداتکایی و ریسک اعتباری و ارتقای جایگاه بانک در سیستم بانکی از جمله اثرات بهبود انضباط مالی است.

دکتر شهیدزاده در پایان سخنان خود ، افزایش کارایی در عرضه خدمات بانکی ، بهبود شاخص‌های مالی و اعتباری بانک ، ارتقای جایگاه بانک در بین اتحادیه‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای، مجامع  بین‌المللی  و سیستم بانکی کشور و افزایش سرمایه بانک به منظور افزایش قدرت تسهیلات دهی به بخش کشاورزی، را از جمله برنامه‌های آتی بانک کشاورزی بر شمرد.

در ادامه همایش روح الله خدارحمی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: یکی از سیاست هایی که در سال جاری دنبال خواهیم کرد، نگاه یکپارچه به مشتریان برای جذب منابع است.

خدارحمی اضافه کرد: امکانات و قابلیت های بانک کشاورزی از قبیل نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، زیرساخت  فناوری اطلاعات و امکانات کاربردی وپیشرفته ابزارهایی است که می تواند در بهبود رابطه با مشتری اثرگذار باشد.

وی با تأکید برمشتری مداری گفت: نگاه یکپارچه به مشتری،تفکیک پذیری مشتریان سود آور و منابع ساز و تمرکز بیشتر بر مشتریان اعتباری از مواردی است که باید مورد توجه روسای شعب قرار گیرد.

خدارحمی بابیان اینکه سازو کارهای لازم در این حوزه ایجاد خواهد شد؛ بر فروش خدمات بانکداری الکترونیکی به ویژه پایانه های فروش همچنین تمرکز بر خدماتی که موجب جذب منابع ارزان قیمت می شود  تأکید کرد.

خدارحمی با تأکید بر توجه به مدیریت منابع و مصارف خاطر نشان کرد: کاهش ریسک نقدینگی و پرهیز از اضافه برداشت با مدیریت روسای شعب میسر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اصلاح ساختار و چابکی سازمان با هدف روان تر شدن  امور مشتریان اشاره کرد و افزود: با ابتکارات همکاران، این امور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

خدارحمی مدیریت منابع و مصارف و سودآوری فعالیت های بانک را دو راهبرد اساسی مورد توجه این بانک در سال جاری معرفی کرد و بر افزایش همدلی و همزبانی همکاران تأکید کرد.

وی در تشریح وضعیت کنونی صنعت بانکداری کشور؛ رقابتی بودن،تغییر سریع تکنولوژی و مورد توجه بودن فعالیت بانک را از ویژگی های این دوره از صنعت بانکداری برشمرد.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در پایان سخنان خود ، سودآوری فعالیت های بانک در چارچوب ضوابط و مقررات کشور را وظیفه ای دانست که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد.

سخنران بعدی همایش، حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ضمن تأکید بر نقش مدیران در بهره‌وری تولید خاطرنشان کرد: هر تحولی که در بانک کشاورزی به وجود آمده با کمک و همت سرمایه انسانی آن به بار نشسته است.

وی گفت : نیازهای جدید و متنوع مشتری ، سازمان‌ها را زنده نگه داشته است و در تحولاتی که به وجود می‌آید مدیران نقش اساسی را ایفا می‌کنند .

نظری در تشریح ویژگی‌های سازمان‌های سرآمد گفت:  سازمانی می‌تواند سرآمد باشد که نرخ تغییرات درون سازمان از نرخ تغییرات بیرونی آن بیشتر باشد.

نظری بر رعایت انضباط مالی و منابع و مصارف، اصلاح اطلاعات مشتریان و رفع نقایص آن و توجه بیش از پیش به دستور العمل‌های حوزه امنیت اطلاعات تأکید کرد و با تاکید بر اهمیت امور مالی افزود : حسابداری،  مدیریت را در رسیدن به اهداف سازمانی از جمله سودآوری، کاهش قیمت تمام‌شده، تنوع محصول ، کاهش ریسک،سرآمدی ‌بازار‌، رقابت، کیفیت محصولات و افزایش کارآیی و بهره‌وری  یاری می‌رساند.

بر اساس این گزارش، داور ماهی کار عضو دیگر هیئت مدیره بانک نیز طی سخنانی گفت: برای تحقق شعار همدلی و همزبانی، نظام بانکی و مشتری، دو عامل اساسی هستند.

وی در ادامه، وظایف  بانک کشاورزی را برای تحقق اهداف  شعار «همدلی وهمزبانی» تبیین کرد و افزود: اطلاع رسانی برنامه ها در حوزه کشاورزی،شرح اقدامات صورت گرفته،مشتری مداری،تکریم ارباب رجوع و ارزش آفرینی برای مشتریان،تعامل با فعالان اقتصادی در بخش های مختلف  و مدیریت منابع و مصارف ،  پنج گام موثر در مشی حرکتی سال جاری بانک کشاورزی برای تحقق این شعار هستند.

ماهی کار  با اعلام اینکه نظارت و بازرسی کلید مهم اصلاحات است افزود: نظارت و بازرسی  حفاظ  مستحکمی است که سلامت سازمان را تضمین می کند و از رشد و تشدید عوامل مخاطره آمیز جلوگیری خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در پایان با تأکید بر انضباط مالی، بهبود مستمر کیفیت خدمات،کارایی و اثر بخشی در سازمان، توجه روسای شعب به گزارشات بازرسی،پولشویی، تداوم خدمات بانکی در شرایط اضطرار و املاک تملیکی را خواستار شد.

در پایان محمد حسن فروغی فر عضو هیئت مدیره بانک به ایراد سخن پرداخت و توجه به آینده شغلی کارکنان و موضوع شایسته گزینی ، باز طراحی نظام‌های انگیزشی، توسعه عدالت آموزشی، سلامت و رفاه کارکنان ،امور بازنشستگی و نظام‌های اطلاع‌رسانی جامع کارکنان را از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش رضایت سرمایه‌انسانی‌بر شمرد.

وی ضمن تشریح دستاوردها و اقدامات بانک کشاورزی در حوزه سرمایه انسانی گفت : این دستاوردها حاصل و همسو با دو هدف کلی افزایش رضایت سرمایه انسانی و ارتقای بهره‌وری بوده است.

فروغی فر در بیان اقدامات انجام شده برای ارتقای بهره‌وری اظهار کرد: بهبود و اصلاح ساختار سازمانی، بهبود و اصلاح فرایندها و روش‌های کاری، ساده سازی فرم‌ها و ابزار‌های ارتباط با مشتریان و بهبود و اصلاح نظام‌های ارزیابی و درجه‌بندی شعب از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌آید.

این گزارش می افزاید: دومین مرحله همایش رؤسای شعب بانک کشاورزی که شانزدهم اردیبهشت ماه آغاز شد تا بعداز ظهر روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما