مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه : سلامت نظام اداری موجب رشد و توسعه اقتصادی در جامعه می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه : سلامت نظام اداری موجب رشد و توسعه اقتصادی در جامعه می شود

دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی،  صبح چهارشنبه 7 بهمن در مراسم افتتاحیه همایش آموزشی - تخصصی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت امور اقتصادی و  دارایی و سازمان های تابعه ،که به میزبانی بانک کشاورزی در مرکز آموزشی رفاهی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: سلامت نظام اداری موجب انجام فعالیت های اقتصادی سالم، ایجاد اشتغال برای جوانان و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی در جامعه می شود و این مهم نیازمند کادری مجرب و دارای مهارت ، دانش و تعهد است.

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، دکتر شهید زاده در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه ، با بیان اینکه هر نوع انحراف از شیوه های صحیح و قانونی در انجام ماموریت های محوله به معنای تخلف اداری است، گفت: تخلف اداری زمینه ساز شیوع فساد اداری در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فساد اداری به معنای سوء استفاده از قدرت فردی سازمان برای دستیابی به منافع شخصی است، تصریح کرد: باید علت ها و آسیب ها را در فضای اداری جامعه بررسی کنیم تا با پیشگیری از آفت ها و آسیب ها از شیوع فساد اداری در جامعه جلوگیری شود.

شهید زاده تاکید کرد: برای به حداقل رساندن پیامدهای فساد اداری و برخورد با مسائل،  به شیوه ای منطقی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه نظام اداری جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری به عنوان یک نظام حکومتی مستقل پایه گذاری شده است، افزود: فرمان 8 ماده ای نظام اداری، بارزترین منشور در ارتقای سلامت اداری محسوب می شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی، تصریح کرد: با رسیدن به فهمی مشترک برای دستیابی به یک قدرت عمومی برای حفظ، حضانت و صیانت از منافع عمومی می توان سلامت اداری دستگاه های اداری را تضمن کرد.

شهیدزاده، شکل گیری سازمان ها بر اساس نیازسنجی در جامعه، تعیین هدف و به کارگیری نیروهای انسانی با انگیزه، متعهد و مجرب و بر اساس صلاحیت های علمی و حرفه ای را از جمله راه کارهای مهم در پیشگیری از شیوع فساد اداری در جامعه بر شمرد و افزود: تقویت نگرش و باورهای دینی کارکنان ادارات، قانون گرایی در امور اداری، عدالت در برخورد با کارکنان، نظارت مستمر بر عملکرد مدیران، نهادینه سازی فرهنگ نقد و نقادی و انتصاب کارکنان بر اساس اصل شایسته سالاری،  موجب جلوگیری از بروز فساد اداری می شود.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ تنبیه و تشویق کارکنان ادارات، تامین معیشت، گزینش صحیح و رعایت اصل پاسخگویی نقش به سزایی در جلوگیری از هر گونه تخلف و فساد اداری دارد، تاکید کرد: در بحث مقابله با فساد اداری باید به مقوله پیشگیری بیشتر از تنبیه و تشویق اهمیت داده شود.

قالب دلخواه شما