سمینار منطقه ای وصول مطالبات شمالغرب کشوربرگزار شد

سمینار منطقه ای وصول مطالبات شمالغرب کشوربرگزار شد

سمینار منطقه ای وصول مطالبات بانک کشاروزی شمالغرب کشور با حضور استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل،کردستان،گیلان و همدان در تبریز برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، در این سمینارکه مهندس داور ماهیکارعضو هیئت مدیره بانک،مدیران ستادی، مدیران اعتبارات و وصول مطالبات و روسای شعب مرکزی شش استان مشارکت داشتند، مهندس داور ماهیکارعضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با تاکید براولویت های اعتباری بانک درسال جاری گفت : با توجه به اعلام سال 88 بعنوان سال الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری، برای صرفه جویی در انژری و منابع این بانک،پرداخت تسهیلات به طرح های آبیاری تحت فشار ، مکانیزاسیون کشاورزی ، طرح های نان صنعتی و تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی در اولویت است .
وی افزود براساس بسته سیاستی بانک، مدیریت منابع و مصارف در راس برنامه های بانک کشاورزی قراردارد به طوریکه 90 درصد مطالبات بانک باید وصول شود . مهندس ماهیکارگفت: ریسک اعتباری بانک های ایران از متوسط جهانی بالاتر است وبانکی موفق است که بتواند ریسک اعتباری را تا حد ممکن پایین بیاورد بطوریکه آن را حداکثر به 5 درصد برساند.ماهیکار روش اصلی پائین آوردن ریسک اعتباری را نظارت در قبل ، حین اجرا و بعد از اجرای طرحهای سرمایه گذاری بانکها اعلام کرد و افزود:استفاده بدهکاران بانک از امتیاز بخشودگی جرائم دیرکرد فرصتی مناسب برای تسویه بدهی آنان به شمار می آید.
بر اساس این گزارش،در ادامه دکتر شاهوردی رئیس اداره کل وصول مطالبات بانک کشاورزی نیز گزارشی از وضعیت وصول مطالبات دراستانهای شرکت کننده ارائه کرد و گفت :آمار نشان می دهد استانهای کردستان و زنجان وآذربایجان شرقی در وصول خوش درخشیده اند. وی رویکرد اجتماعی دولت به مطالبات بانکها را کاملاً شفاف خواند و اظهار داشت شعب می توانند با بهره مندی مناسب از مفاد آئین نامه وصول مطالبات هیئت وزیران و تشکیل مداوم جلسات و گروههای وصول ، تغییر روشهای سنتی وصول به تحقق برنامه های وصول نایل آیند .
بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها برای بهبود وضعیت وصول مطالبات استانها از دیگر برنامه های این سمینار بود.

قالب دلخواه شما