دکتر محمد طالبی :مهمترین ماموریت نخبگان بخش کشاورزی ،ترسیم تصویری مطلوب از بخش برای سرمایه گذاران است

دکتر محمد طالبی :مهمترین ماموریت نخبگان بخش کشاورزی ،ترسیم تصویری مطلوب از بخش برای سرمایه گذاران است

دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در دیدار با اعضای خانه کشاورز گفت :تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی 15000 میلیارد تومان یعنی بالاتر از 90درصد در بخش کشاورزی است که از این مبلغ 40 درصد به حوزه زراعت و باغبانی ، 30 درصد به حوزه دامداری و طیور و موارد مرتبط با آن و 30درصد دیگر به سایر حوزه های این بخش شامل شیلات ، جنگلداری ، خدمات و ... پرداخت شده است .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر طالبی پنجم بهمن ماه ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اینکه 6000 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی تا پایان سال 83 و ما بقی طی5 سال گذشته پرداخت شده است نقش بانک کشاورزی را در تامین سرمایه در گردش بخش کشاورزی بسیار زیاد دانست و افزود حدود 70 درصد از این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش و 30 درصد به صورت تسهیلات سرمایه ای در اختیار این بخش قرار گرفته است .
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: احیای اراضی ، آبیاری تحت فشار ، مکانیزاسیون، گسترش واحد های مرغداری و دامداری، کشت گلخانه ای ، صنایع تبدیلی،فارغ التحصیلان کشاورزی ، بیمه محصولات کشاورزی و ... به عنوان محورهای اساسی ، همواره مورد توجه این بانک است .
دکتر طالبی : با اشاره به فعالیتهای بانک زمین در احیای اراضی برای کشاورزان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی یادآور شد : واگذاری اراضی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و تامین مالی آن از طریق اعطای تسهیلات بانکی توسط بانک کشاورزی صورت می گیرد.
مدیر عامل بانک کشاورزی ، از تدوین برنامه های ویژه برای فارغ التحصیلان کشاورزی خبر داد و افزود : به این دسته از افراد تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات ضمانتی پرداخت می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم با همکاری شرکت های بیمه مکانیزمی برای تضمین وثیقه مورد نیاز آنان تعریف شود .
دکتر طالبی پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، طرح حضرت فاطمه(س) و اعطای امتیازات ویژه به کشاورزان را نمونه ای از دیگر فعالیت های بانک کشاورزی معرفی کرد و متذکر شد :مبلغ 2700 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های زودبازده اعطا شد که بیش از 90 درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شده است .
مدیر عامل بانک کشاورزی با تاکید بر اهمیت تقویت بنیه مالی بانک کشاورزی گفت: بدنبال خشکسالی های متعدد در سال های گذشته بخش مهمی از تسهیلاتی پرداختی به کشاورزان مشمول تمدید شد، به گونه ای که در سال 1386 مبلغ 1000 میلیارد تومان و در سال 1387 مبلغ 4000 میلیارد تومان امهال شده و پیش بینی می شود با توجه به مصوبه هیئت دولت درصدی از مبلغ 4000 میلیارد تومان در سال جاری نیز امهال شود .
دکتر طالبی در تشریح عملکرد صندوق بیمه کشاورزی به جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری بهره برداران کشاورزی که در سالهای گذشته تحت پوشش این بیمه بودند اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 90 درصد از این جمعیت اعلام خسارت کردند که با کمک 430 میلیارد تومانی دولت و منابع بانک کشاورزی خسارت های وارده به بیمه گذاران پرداخت شد .
این رقم در حالی اعطا شد که حجم عملیات مالی کل بیمه های کشور حدود 2500 میلیارد تومان بود .
وی انجام عملیات صندوق بیمه کشاورزی و همچنین امور مربوط به تمدید بدهی حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از بهره برداران را نشان دهنده حجم عملیات بالای کارکنان بانک کشاورزی و افتخاری برای این بانک دانست و یادآور شد :
به رغم وجود مشکلات سال گذشته ، در سال جاری 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار بود. به عنوان نمونه تسهیلات پرداختی در حوزه دام و طیور 50 درصد بالاتر از سال گذشته بود.
مدیر عامل بانک کشاورزی گفت : از نظر پرداخت تسهیلات و تامین منابع بخش کشاورزی آنچه در توان این بانک بوده به کار گرفته شده است و انتظار می رود، بخش مهمی از تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی نیز سپرده ها و منابع خود را در اختیار این بانک که متعلق به بخش بوده قرار دهند.
دکتر طالبی در مقایسه تشکیل سرمایه ناخالص بخش کشاورزی قبل و پس از انقلاب اسلامی گفت : این سرمایه گذاری ها اثر بسیار مطلوبی در جامعه گذاشته و در حال حاضر چهره بخش کشاورزی بسیار مطلوب است. وی متذکر شد: بخش مهمی از سرمایه در گردش مورد نیاز کشاورزان، منابع بانک کشاورزی است که در خدمت آنان است از این رو نگاه فعالان و تولید کنندگان کشاورزی نیز در تقویت بانک بسیار موثر است زیرا این بخش با حجم رشدی که پیدا کرده است نیازمند آن است که بانک کشاورزی را مخاطب خود قرار داده و تنها به عنوان تسهیلات دهنده به آن نگاه نکنند .
دکتر طالبی اظهار داشت: به دلیل اینکه عده ای از بهره برداران در اداره طرح های کشاورزی ناتوان هستند ، چهره این بخش برای سرمایه گذاران مطلوب نیست و مهم ترین ماموریت نخبگان ، صاحبنظران ، مدیران و فعالان بخش کشاورزی آن است که بتوانند تصویر مطلوبی از بخش کشاورزی برای سرمایه گذاران ترسیم کنند.
براساس این گزارش،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی درادامه این نشست در جلسه پرسش و پاسخ به مدت سه ساعت پاسخگوی سوالات کشاورزان بود که طی آن انتقادات،پیشنهادات و درخواست های آنان به صورت کتبی دریافت شد.

قالب دلخواه شما