دکتر طالبی: مهمترین کارکرد وصول مطالبات حفظ دارایی های بانک است

دکتر طالبی: مهمترین کارکرد وصول مطالبات حفظ دارایی های بانک است

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به نقش و اهمیت وصول مطالبات گفت: بانک یک نهاد مالی است که تسهیلات مهمترین دارایی آن است، اگر این دارایی معوق شود،بانک را با مخاطره مواجه می کند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز شنبه دهم بهمن ماه در ارتباط تصویری زنده که از طریق ویدیو کنفرانس با کارکنان مدیریت و روسای شعب این بانک در استان یزد برقرار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگرچه پرداخت تسهیلات یکی از کارکردهای مهم و ضروری بانک محسوب می شود و توقف در آن موجب افول خواهد شد اما وصول مطالبات به عنوان یکی دیگر از کارکردها، می تواند دارایی های بانک را زنده نگه دارد.
وی با تأکید بر اینکه تعیین تکلیف و وصول مطالبات نیاز به هنرمندی دارد، به شرایط حاکم بر بخش کشاورزی که طی سال های اخیر موجب بروز مشکلاتی برای مشتریان شد اشاره کرد و اظهار داشت: وصول مطالبات دارای سطوح مختلفی است که روسای شعب باید از طریق برقراری ارتباط منطقی، تصویری مثبت در ذهن مشتری ایجاد کنند و برای زنده نگه داشتن دارایی های بانک تمام تلاش خود را به کار ببندند.
دکتر طالبی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط رقابتی و اقتصادی ویژه ای بر نظام بانکی کشور حاکم است تصریح کرد، این شرایط مأموریت بانک کشاورزی برای خدمت به بخش کشاورزی را سنگین تر می کند و فعالیت در چنین شرایطی، تدابیر خاص خود را می طلبد اما این مسئولیت اجتماعی که به عهده این بانک است،یک ارزش برای بانک کشاورزی محسوب می شود.
رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل بانک کشاورزی سرافرازی ها وپیروزی هایی که نصیب بانک می شود را حاصل تلاش جمعی کارکنان دانست و یادآورشد، تمام برنامه ها و سیاست ها با عملکرد شعب به نتیجه می رسند و هرنوع بی تفاوتی و توجه نکردن به نقش روسای شعب، خسارتهای سنگینی را به بار خواهد آورد از سوی دیگر روسای شعب نیز باید به این باور برسند که در دستیابی به اهداف بانک نقش اساسی دارند.
دکتر طالبی با تآکید بر نقش روسای شعب در تحقق اهداف و آرمان های بانک خاطرنشان کرد،راه حل بسیاری از مشکلاتی را که در اداره بانک با آن روبه رو هستیم باید در شعبه جست وجو کرد زیرا تماس مستقیم روسا و کارکنان شعب با مشتریان علاوه بر ایجاد ظرفیت های خوب در شعب،نوع اطلاعات و تجربه ای را به همراه دارد که می تواند در شناخت و حل مسائل مشتریان کارساز باشد.
مدیرعامل بانک کشاورزی کارکنان شعب و مدیریت استان ها را تعیین کننده ترین مدیرانی که می توانند در آینده بانک موثرباشند معرفی کرد و افزود:یک رئیس شعبه خوب با امکانات، ظرفیت ها،قابلیت ها واختیاراتی که دارد،می تواند بانک را متحول کند و انعطاف پذیری،برقراری ارتباط منطقی با مشتریان وشناخت نیازهای



آنان و همچنین اجرای خط مشی های ابلاغی متناسب با نوع مشتریان و شرایط هراستان نیز در تحقق اهداف بانک موثر خواهد بود.
دکتر طالبی با اشاره به ضرورت آگاهی از عملکرد و موفقیت های روسای شعب در سراسر کشور و همچنین برقراری ارتباط دو جانبه برای دریافت نظرات،پیشنهادات و .. آنان، از راه اندازی پورتال بانک کشاورزی در 22 بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه هریک از روسای شعب می توانند به طور خاص یا عمومی با مدیران بانک در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنند.
این گزارش می افزاید، همایش روسای شعب بانک کشاورزی در استان یزد، روز شنبه دهم بهمن ماه در محل مدیریت شعب این بانک در استان مذکور برگزار شد که در جریان برگزاری آن،دکتر طالبی رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل بانک کشاورزی از طریق سیستم ویدیو کنفرانس برای شرکت کنندگان سخنرانی کرد.

قالب دلخواه شما