دکتر طالبی: تعامل با تشکل ها، فرصتی ارزشمند برای خدمت به بخش کشاورزی است

دکتر طالبی: تعامل با تشکل ها، فرصتی ارزشمند برای خدمت به بخش کشاورزی است

 دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: هرقدر تعامل میان این بانک و تشکل های بخش کشاورزی بیشتر باشد،نتیجه آن برای این بخش مفیدتر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی در دیدار با اعضای هیئت مدیره«مجمع ملی خبرگان کشاورزی» ضمن اعلام این مطلب به اهمیت حلقه ارتباطی بانک با این مجمع اشاره کرد و افزود: این تعامل فرصتی ارزشمند برای خدمت به بخش کشاورزی است.
وی در بیان اهمیت وصول مطالبات و همچنین نظارت بر طرح های ریالی وارزی بانک کشاورزی که بنا به دلایل مختلفی متوقف شده اند، گفت:تسهیلات باید به طرح هایی که برای جامعه موثرند اختصاص یابند و در صورتی که به دلیل نبود نظارت کافی و مدیریت مناسب در اجرای این طر ح ها تسهیلات در بخش های دیگری مصرف شوند،رشد جامعه را متوقف خواهد کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی،تصریح کرد : از طریق مذاکره با صاحبان طرح ها و بدهکاران، می توان راهکاری را برای خروج از بن بست و مشکلات پیش روی آنان ارائه داد که استفاده از توان وظرفیت موجود در تشکل های بخش کشاورزی در تحقق این اهداف موثر خواهد بود ضمن اینکه در مرحله اعتبار سنجی مشتریان می توان در کنار سایر روش های موجود، از ظرفیت های این مجمع استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش بانک کشاورزی و تشکل های بخش کشاورزی در ارائه بازخورد مشکلات موجود در این بخش، از فراهم شدن زمینه های همکاری این بانک با مجمع ملی خبرگان کشاورزی استقبال کرد و گفت: این همکاری پس از طی مرحله مقدماتی در چند استان و رفع مشکلات احتمالی،در سراسر کشور توسعه خواهد یافت و از آنجا که انجام فعالیت های بانکی و تخصصی کشاورزی در بانک کشاورزی به طور همزمان،حجم کاری کارکنان این بانک را افزایش می دهد،انتظار می رود این قبیل همکاری ها به تقویت بانک کشاورزی نیز کمک کند.
دکتر طالبی،در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حداقل 90 درصد منابع بانک کشاورزی به بخش کشاورزی پرداخت می شود، گفت؛60 درصد از منابع مورد نیاز بخش کشاورزی توسط این بانک تأمین می شود و با توجه به خط مشی دولت مبنی بر اختصاص 25 درصد تسهیلات به بخش کشاورزی،از حضور دیگر بانک ها استقبال می کنیم و علاقه مندیم این میزان به 30 درصد افزایش پیدا کند.

قالب دلخواه شما