دکتر طالبی:افزایش سطح معیشت و رفاه آحاد جامعه،ثمره اصلی اصلاح الگوی مصرف است

دکتر طالبی:افزایش سطح معیشت و رفاه آحاد جامعه،ثمره اصلی اصلاح الگوی مصرف است

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: افزایش سطح معیشت و رفاه آحاد جامعه ، ثمره اصلی اصلاح الگوی مصرف است .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر طالبی روز یکشنبه دوم اسفند ماه در همایش ملی اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره وری در بخش و بانک کشاورزی ضمن اعلام این مطلب به تبیین مفاهیم نظری اصلاح الگوی مصرف و نقش آن در بهره وری پرداخت و افزود: اصلاح الگوی مصرف جزو راهبردهای اساسی کشور به شمار می آید که منجر به بهره وری می شود .
وی اظهار داشت : اصلاح الگوی مصرف یک راهبرد جزیره ای نیست که صرفاً افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد بلکه علاوه بر بهره وری،سطح تولید کالا و خدمات و به تبع آن شاخص استاندارد زندگی را نیز افزایش خواهد داد .
دکتر طالبی با اشاره به نقش سرمایه و کار به عنوان عوامل موثر در اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و بهره وری تصادفی به دست نمی آید، بلکه باید برنامه ریزی و شاخص اندازه گیری بهره وری مقبول جامعه هم وجود داشته باشد.
وی بهره وری را یکی از مهمترین دغدغه های کشورهای توسعه یافته دانست و افزود : توسعه و بهبود فناوری زمینه صرفه جویی را فراهم می کند که مقدمه بهره وری است و علاوه برآن، متناسب سازی الگوهای سازمانی،منابع سرمایه ای،نیروی کار متخصص برای استفاده از فناوری و همچنین وجود فناوری های با اهداف مشترک و عمومی،در میزان بهره وری بسیار موثر است .
دکتر طالبی درباره تصدی گری دولت در بخش کشاورزی متذکر شد: اگر این تصدی گری کاهش یابد ، دولت بهتر می تواند نقش واقعی خود را برای بستر سازی افزایش بهره وری وحضور بخش خصوصی کار آمد ایفا کند.
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه، بخش کشاورزی در این زمینه نیازمند یک برنامه ریزی متفاوت است یادآور شد:برای گسترش فناوری در بخش کشاورزی نباید صرفه جویی کنیم بلکه باید پذیرفت استفاده از فناوری در تمام زیر بخش ها اعم از مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و ... هزینه ای دارد که فراتر از درآمد و امکانات فعالان این بخش است .
وی اصلاح الگوهای بنگاه داری بخش کشاورزی و تفکیک مدیریت از مالکیت در این بخش را ضروری دانست و گفت: تعداد نیروهای تحصیل کرده فعلی برای برآورده کردن نیازهای بخش کافی نیست و نیازمند نیروهای کارآزموده با مهارت بیشتری هستیم .

قالب دلخواه شما