مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: اختصاص 40 میلیارد تومان برای اولین‌بار به چغندرکاران

مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: اختصاص 40 میلیارد تومان برای اولین‌بار به چغندرکاران

 مدیرعامل بانک کشاورزی گفت‌: برای اولین‌بار بانک کشاورزی 40 میلیارد تومان از منابع داخلی خود برای توسعه کشت چغندر قند به صورت سرمایه‌ در گردش پرداخت می‌کند.

دکتر محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت چغندر قند، برای اولین‌بار منابعی از منابع داخلی بانک کشاورزی برای تأمین سرمایه در گردش در اختیار کشاورزان چغندرکار قرار می‌گیرد. 
دکتر طالبی افزود: این منابع حدود 400 میلیارد ریال برآورد می‌شود که در قالب سرمایه در گردش برای افزایش تولید چغندر قند پرداخت می‌شود که در پی 3 تا 4 سال کاهش سطح کشت چغندر قند، برنامه افزایش سطح آن دنبال خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: این تسهیلات به چغندرکاران از نیمه دوم اسفندماه به تدریج در کشور با سود 12 درصد عادی بانک‌ها پرداخت‌ می‌شود و به ازای هر هکتار حدود 300 هزار تومان با معرفی جهاد کشاورزی مربوطه پرداخت خواهد شد.
دکتر طالبی افزود: توزیع استانی این اعتبارات از طرف بانک کشاورزی با معرفی سازمان‌های جهاد کشاورزی استانی و برنامه‌ریزی کشت آنها انجام می‌شود.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی اضافه کرد: به صورت سنتی قبلاً خود کارخانه‌های قند با کشاورزان وارد مذاکره شده و منابع مالی چغندرکاران را تأمین می‌کردند، اما برای اولین‌بار بانک کشاورزی در راستای توسعه کشت چغندر قند به خود کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌کند.
دکتر طالبی افزود: هنوز فصل کشت چغندر قند شروع نشده و با شروع آن تسهیلات بانک کشاورزی نیز از اواخر اسفند تا اردیبهشت سال آینده پرداخت خواهد شد.

قالب دلخواه شما