مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی در استان تهران در گفت‌وگو با فارس: 13 هزار و 395 نفر کشاورز استان تهران محصول خود را بیمه کردند

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی در استان تهران در گفت‌وگو با فارس: 13 هزار و 395 نفر کشاورز استان تهران محصول خود را بیمه کردند

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان تهران گفت: سال زراعی 88 - 87 تعداد 13 هزار و 395 نفر بیمه گذار در استان تهران 43 محصول زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزی خود را بیمه کردند.
فاضل سجادی مدیر گروه خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد هدف از تشکیل صندوق بیمه کشاورزی ،افزود: صندوق بیمه کشاورزی در راستای طرح‌های حمایتی دولت از کشاورزان و دامداران تشکیل شده است.
وی افزود: در حقیقت نظام بیمه کشاورزی به عنوان پشتیبان تولید کنندگان بخش کشاورزی در مقابل عوامل تهدید کننده قهری و طبیعی فعالیت می‌کند.
سجادی گفت: صندوق بیمه کشاورزی فعالیت خود را از سال 1363 با بیمه چغندر قند و پنبه آغاز کرد و در حال حاضر 43 محصول زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان تهران در مورد تعداد محصول تحت پوشش در استان تهران خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بیمه کشاورزی مدیریت شعب بانک در استان تهران در حال حاضر توسط 17 شعبه بانک کشاورزی و 190 نفر کارگزار در قالب 5 شرکت خدمات بیمه کشاورزی، تعاونی‌های عشایری و انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه و انجمن بوقلمون گوشتی انجام می‌شود.
وی افزود: ضمن اینکه همکاری بی‌دریغ و مستمر سازمان جهاد کشاورزی در ارائه خدمات کیفی و کمی بیمه کشاورزی به بهره‌برداری کاملا اجتناب ناپذیر است، به گونه‌ای که در سال زراعی 88 - 87 تعداد 13 هزار و 395 نفر بیمه گذار در استان تهران 43 محصول زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزی خود را بیمه نموده و به تعداد 5 هزار و 902 نفر از بیمه گذاران خسارت دیده مبلغ 68میلیارد و 501 میلیون ریال غرامت پرداخت شده است.
سجادی یادآور شد: همچنین در سال زراعی جاری 89 - 88 تا پایان بهمن ماه با برنامه‌ریزی منظم انجام شد و همکاری پرتلاش سازمان جهاد کشاورزی تعداد 8 هزار و 482 نفر بیمه‌گذار محصول خود را در سطحی معادل 35 هزار و 508 هکتار از کشت‌های پائیزه و 2 هزار و 600 هکتار از محصولات باغی، 79 هزار و 575 هکتار از منابع طبیعی، 151 هزار و 656 واحد، 47میلیون و 577 هزار و 522 قطعه طیور و یک هزار و 500 مترمربع آبزیان بیمه نموده‌اند.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان تهران گفت: نکته حائز اهمیت این است که استان تهران از نظر بیمه دام صنعتی و طیور در کشور رتبه اول را کسب نموده است، این مدیریت همچنین اقدامات ترویجی و آموزشی بیمه کشاورزی را جهت اطلاع رسانی به کشاورزان و دامداران انجام داده به طوری که در سال زراعی 89 - 88 تعداد 6007 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در قالب 151 دوره با مزایای حمایتی صندوق بیمه آشنا شده ضمن اینکه با تهیه و توزیع پوسترهای تبلیغاتی، بروشورهای ترویجی، استند و بنر خدمات بیمه کشاورزی، اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، شرکت در نمایشگاه‌ها، ارسال پیامک و اطلاع رسانی لازم در خصوص بیمه کشاورزی به کشاورزان و دامداران استان انجام شده است.
سجادی در مورد نحوه بیمه کردن محصول گفت: در خصوص بیمه محصولات زراعی و باغی متقاضی با مراجعه به مراکز خدمات، شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و شعب بانک کشاورزی می‌‌تواند محصول خود را بیمه نماید و در مورد انواع دام و سایر محصولات با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای، شعب بانک کشاورزی و تعاونی‌های عشایری نسبت به بیمه کردن محصول خود اقدام و در ارتباط با بیمه طیور به شرکت های فروش جوجه یکروزه بایستی مراجعه نماید.
وی در باره شیوه پرداخت غرامت در صورت بروز خسارت گفت: پس از وقوع خسارت، بیمه‌گذار درخواست خسارت خود را به نزدیکترین شعب بانک کشاورزی یا شرکت‌های خدمات بیمه‌ای منطقه‌ ارائه می‌دهد که پس از بازدید کارشناس و دامپزشکی صندوق بیمه از مورد خسارت و تائید آن غرامت به افراد خسارت دیده قابل پرداخت است.

قالب دلخواه شما