در گفت‌وگو با فارس اعلام شد: ابلاغ وعده رحیمی برای پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد: ابلاغ وعده رحیمی برای پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی از ابلاغ استانی دستورالعمل مصوب معاون اول رئیس جمهوری برای پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران کشو خبر داد.
دکتر محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد تسهیلات ارزان به کشاورزان چایکار گفت: آنچه توسط معاون اول رئیس جمهور در کارگروه چای در شمال کشور در دیماه سال‌جاری تصویب شد، پرداخت تسهیلات ارزان به چایکاران بود که کل مبلغ 15 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
دکتر طالبی افزود: بعد از مشکلات چایکاران، اعطای خط اعتباری از طرف وزارت جهاد کشاورزی به چایکاران هم موضوعیت پیدا نکرد که بعد از سفر معاون اول رئیس جمهور به گیلان و مصوبه آن، بلافاصله بین وزارت جهاد و بانک کشاورزی جلسه‌ای برگزار شد.
دکترطالبی با اشاره این که در بودجه سالانه وزارت جهاد کشاورزی مبلغی برای اعتبار به کشاورزان چایکار در نظر نگرفته بودند، گفت: همکاران بانک کشاورزی و وزارتخانه یاد شدن راه حل این موضوع را تأمین اعتبار از منابع داخلی بانک کشاورزی دیدند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: دستورالعمل پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان حدود 4 درصدی به باغداران چای به شعبه‌های استانی ابلاغ شده و کشاورزان با معرفی سازمان چای شمال و سازمان و جهاد کشاورزی استان، نسبت به دریافت تسهیلات برای نوسازی باغ چای اقدام کنند.
دکترطالبی درباره زمان تسهیلات به چایکاران گفت: با توجه به جلسه کارگروه در دیماه سال‌جاری تأخیری انجام نشده، چون تا مصوبه ابلاغ شده و منابع مورد نیاز تهیه شده زمان می‌برد.
وی گفت:‌تسهیلات به چایکاران با سود کم درحد 4 درصد است که بقیه نرخ سود تا 12 درصد توسط وزارت کشاورزی پرداخت می‌شود.
دکترطالبی یادآور شد: در این مرحله حدود 4 تا 5 میلیارد از بودجه سال‌جاری وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی شد و در حاضر 2 تا 3 میلیارد تومان تأمین شده و با منابع بانک کشاورزی که 2 تا 3 برابر آن تعیین می‌شود، تسهیلات به چایکاران را تأمین خواهد کرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد میزان تسهیلات اعطایی به هر کشاورز یا هر هکتار باغ چای گفت: این تسهیلات برای نوسازی باغهای چای پرداخت می‌شود که برآورد هزینه‌ آن توسط سازمان چای شمال و جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد و با معرفی آنها به بانک، پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.
طالبی با اشاره به این که دستورالعمل پرداخت تسهیلات هفته پیش ابلاغ شده گفت: بانک کشاورزی منتظر معرفی کشاورزان چایکار از سوی سازمان چای است، اما سازمان چای معتقد بود همین 4 درصد هم برای کشاورزی نباشد، اما فعلاً منتظر معرفی کشاورزان چایکار به بانک هستیم.

قالب دلخواه شما