دکتر طالبی : بانک کشاورزی تا پایان بهمن ماه سال جاری ، 53 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

دکتر طالبی : بانک کشاورزی تا پایان بهمن ماه سال جاری ، 53 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت : تا پایان بهمن ماه سال 88 مبلغ 53 هزار میلیارد ریال از تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی و در حوزه های زراعت ، باغبانی ، دام و طیور ، شیلات و آبزیان ، جنگل ها و مراتع و ... پرداخت شده است .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر طالبی روز یکشنبه شانزدهم اسفند ماه در نشست مطبوعاتی با مدیران مسئول نشریات تخصصی بخش کشاورزی که در تهران برگزار شد ، ضمن اعلام این خبر افزود ؛ از کل تسهیلات پرداختی حدود 5 هزار و 368 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی ، بیش از 39 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات غیر تکلیفی و مبلغی افزون بر 7 هزار و 800 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات وجوه اداره شده ، به متقاضیان در حوزه های مختلف کشاورزی پرداخت شده است .
وی خاطر نشان کرد مبلغی بیش از 17 هزار و 300 میلیارد ریال به حوزه باغداری و بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال به حوزه دام و طیور ، مبلغ یک هزار و 58 میلیارد ریال به مکانیزاسیون ، مبلغ 574 میلیارد ریال به شیلات و آبزیان و بیش از 18 هزار و 300 میلیارد ریال به صنایع و خدمات کشاورزی اختصاص یافته است .
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه، حدود 64 درصد از مجموع تسهیلات پرداختی جاری و 30 درصد سرمایه ای و 5 درصد هم به صورت طرح پرداخت شده است ، پرداخت تسهیلات به آبیاری تحت فشار را از اولویت های این بانک در سال اصلاح الگوی مصرف معرفی کرد و یادآور شد: تاکنون مبلغی بیش از 7 هزار و 300 میلیارد ریال به آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که با استفاده از این تسهیلات بالغ بر 73 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش قرار گرفته است .
دکتر طالبی ، تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های زودبازده را بیش از 26 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با پرداخت این میزان اعتبار ،حدود 260 هزار شغل ایجاد شده است .
وی با اشاره به رشد 5/24 درصدی سپرده‌های مردمی بانک کشاورزی و ارتقای جایگاه آن در نظام بانکی کشور، عملکرد جذب سپرده‌های این بانک را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این رشد در حالی است که ترکیب سپرده‌های بانک کشاورزی اصلاح شده و برای پایداری سپرده‌ها نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

قالب دلخواه شما