دکتر ابتکار: بانک کشاورزی در حوزه محیط زیست فعالیت‌های مهمی داشته است

دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور روز ششم آذر در محل ساختمان سازمان محیط زیست کشور طی سخنانی گفت: بانک کشاورزی در حوزه محیط زیست فعالیت‌های مهمی داشته است و همکاری خوبی با این بانک داریم.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر ابتکار با تاکید بر سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصول زیست محیطی در تصویب و پرداخت تسهیلات بانکی و الزام طرح ها به داشتن پیوست سبز و همچنین با بیان اینکه در دولت یازدهم سیستم بانکی کشور در راستای پیشبرد برنامه‌های محیط زیست گام‌های خوبی برداشته است از اقدامات بانک کشاورزی در حوزه محیط زیست اظهار رضایت کرد.

بر اساس این گزارش، ابتکار در این جلسه که به مناسبت امضای تفاهم نامه با بانک ملی تشکیل شده بود ، ضمن یادآوری تفاهم منعقد شده میان سازمان متبوع خود با بانک مرکزی در راستای سبز شدن سیستم و شبکه بانکی کشور، اقدامات سیستم بانکی برای مدیریت مصرف انرژی را بیانگر مسئولیت اجتماعی نظام بانکی کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندهای بانکی همچون توسعه بانکداری الکترونیکی و حذف کاغذ از جمله اقدامات ارزشمندی است که می تواند توسط سیستم بانکی کشور صورت پذیرد و علاوه بر آثار ظاهری همچون کاهش قطع درختان، منجر به کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود .

ابتکار افزود: با تاکیداتی که رئیس جمهوری بر محیط زیست داشته و توجه ویژه‌ای که بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری به محیط زیست در سطح ملی صورت گرفت، همراهی سیستم بانکی کشور با محیط زیست نیز جای قدردانی ویژه دارد.

وی تصریح کرد:  کارگروه مشترک شکل گرفته پس از تفاهم نامه بانک مرکزی با سازمان حفاظت محیط زیست، در حال پیگیری موضوع رتبه بندی سبز بانک ها و تعیین و تدوین شاخص های این موضوع است.

ابتکار خاطرنشان کرد: برای بهره مندی درست از منابع مالی جهانی باید نظام بانکی کشور را استاندارد کنیم.

شایان ذکر است بانک کشاورزی با توسعه زیرساخت های بانکداری الکترونیک و نگاه تخصصی به ترویج استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک به عنوان بانک پیشرو در خدمات الکترونیکی و core banking ، طراحی سامانه های جامع الکترونیکی در زمینه پرداخت تسهیلات، خرید نهاده ها و بانکداری شرکتی، گام بلندی در راستای تحقق بانکداری سبز و کاهش مصرف کاغذ برداشته و با حذف مراجعه حضوری و کاستن از تردد، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت ، حفظ منابع انرژی و کاهش الودگی هوا داشته است. این بانک همچنین با دراختیار داشتن بزرگترین جامعه کارشناسی در سیستم بانکی کشور، حساسیت و دقت وافری در طراحی و تصویب پروژه های تولیدی مبذول داشته و رعایت اصول زیست محیطی ، کنترل الاینده های صنعتی و مصرف صحیح انرژی را از اصول و شروط لازم در پرداخت تسهیلات قرار داده است. بانک کشاورزی علاوه بر این که در تبلیغات محیطی خود تاکید بالایی بر بانکداری سبز ، بانکداری الکترونیک و تشویق مشتریان به رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی دارد، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از طرح های فرهنگی و اجتماعی بسیاری در زمینه حفظ محیط زیست حمایت کرده و همواره مورد قدردانی و تشویق نهادهای ذیربط قرار گرفته است.

قالب دلخواه شما