اپلیکیشن «باران» به عنوان بخشی از پلتفرم جامع دیجیتال بانک کشاورزی، بانک همیشه همراه و در دسترس مشتریان است که به دور از پیچیدگی‌های رایج در اپلیکیشن‌های فعلی، امکان استفاده از تمامی خدمات و سرویس های بانکی موجود و سرویس های ارزش افزوده را به صورت یکپارچه و جامع در قالب اپلیکیشن‌های موبایلی اندروید و وب اپلیکیشن (PWA) با ظاهر و کاربری مشابه یکدیگر فراهم می کند.

خدمات مهم ارائه شده در باران

سوالات متداول

  • گوشی همراه هوشمند یا رایانه شخصی با قابلیت تصویربرداری
  • اصل کارت ملی افتتاح کننده حساب
  • سیم کارتی که مالکیت آن به نام افتتاح کننده حساب باشد

بله، در هر کدام از مراحل عنوان شده در راهنما، در صورتی که کارت ملی هوشمند مورد نیاز بود، می توان از رسید ثبت نام کارت ملی استفاده نمود.

مدت زمان افتتاح حساب برای مشتریان قدیمی و جدید متفاوت است. برای مشتریان قدیمی، در صورت دریافت استعلامات لازم و عدم ممنوعیت افتتاح حساب، به صورت آنی انجام می شود و برای مشتریان جدید پس از تائید سامانه احراز هویت نهایتا 24ساعت بیشتر زمان نمی‌برد.

خیر، کلیه مراحل افتتاح حساب از طریق نسخه تحت وب بدون نیاز به نصب، امکان پذیر است. فقط بایستی از دستگاهی استفاده شود که امکان تصویربردای با در نظر گرفتن شرایط عنوان شده در راهنما را داشته باشد.

بله، به دلیل وجود سامانه شاهکار، در صورتی که مالکیت شماره سیم کارت وارد شده برای کد ملی افتتاح کننده نباشد، افتتاح حساب انجام نمی شود.

خیر، در حال حاضر امکان افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

تا پیش از تائید نهایی جهت افتتاح حساب، امکان انصراف از فرآیند و بازبینی اطلاعات وجود دارد. اما در صورتی که پیامک اطلاع رسانی مرتبط با افتتاح حساب دریافت شود امکان انصراف وجود ندارد.

بله، بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی، حداقل سن برای بازکردن حساب در اپلیکشن باران ۱۸ سال تمام است.

بله، در صورت افتتاح حساب پیامکی حاوی شماره حساب ارسال خواهد شد. در صورتی هم که افتتاح حساب انجام نشود، با ذکر دلیل عدم افتتاح حساب، از طریق پیامک اطلاع رسانی می گردد.

در حال حاضر چهار نوع حساب زیر افتتاح می گردد:

  • حساب قرض الحسنه
  • سپرده کوتاه مدت
  • سپرده کوتاه مدت طرح احسان-نیم درصد
  • سپرده کوتاه مدت طرح احسان-صفر درصد

بله، در صفحه ورود به اپلیکیشن باران، گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام انتخاب گردد و مراحل بعدی انجام شود.

از آنجایی که سقف انتقال، مبلغ کارمزد و مدت زمان انجام روش های مختلف انتقال وجه با یکدیگر متفاوت است، برای تسهیل در انتخاب مشتریان محترم، بر اساس مبلغ مورد نظر، کلیه روش های ممکن نمایش داده می شود و مشتریان محترم می توانند با در نظر گرفتن مبلغ کارمزد و مدت زمان انجام آن، یکی از روش ها را به دلخواه خود انتخاب نمایند. همچنین در صورت قطع بودن یکی از روش های انتقال وجه در ساعات و ایام پرترافیک شبکه بانکی، روش های جایگزین آن به مشتریان محترم پیشنهاد می گردد که موجب افزایش رضایمتندی می گردد.

در حالت سطح دسترسی پایه، سقف انتقال وجه محدود است. بنابراین در صورت نیاز به برداشتن محدودیت مذکور، افزایش سطح دسترسی الزامی است.

با استفاده از کلیه کارت های عضو شبکه شتاب امکان شارژ حساب وجود دارد.

مشتریان محترم می توانند با دعوت 20نفر از دوستان خود به برنامه باران و برای هر افتتاح حساب غیرحضوری از مزایا و تسهیلات بانک کشاورزی بهره‌مند شوند.

در صورت وجود قابلیت های مورد نیاز بر روی گوشی ای که اپلیکیشن بر روی آن نصب شده، بله، برای این امر کافی است گزینه فعالسازی بیومتریک در بخش تنظیمات فعال گردد.

بله، در بخش تنظیمات برنامه، عنوان دفترچه اطلاعات برای این منظور ایجاد شده است. در این بخش امکان ثبت سه دسته از اطلاعات زیر وجود دارد:

  • اطلاعات مقصد: شامل شماره حساب، کارت و شبا
  • قبوض: شامل قبوض برق، گاز، تلفن، موبایل و سایر
  • تسهیلات: شماره تسهیلات

پس از ورود به بخش تنظیمات سپس دفترچه اطلاعات و بعد از آن انتخاب +اضافه کردن این امر انجام می شود.

بله، کلیه امور مربوط به ثبت، تائید، انتقال و ... چک های صیادی وجود دارد.

بله، در بخش تنظیمات گزینه مذکور وجود دارد.

قالب دلخواه شما